Szeretettel köszöntelek a minőségi újságírás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Ha eleged van a trehányul megírt buta cikkekből, az interjúk ostoba kérdéseiből, semmitmondó adatok eseménykénti közléséből, akkor csatlakozz! Mutassuk meg, mi a kapott tartamoknál igényesebbek vagyunk!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
minőségi újságírás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a minőségi újságírás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Ha eleged van a trehányul megírt buta cikkekből, az interjúk ostoba kérdéseiből, semmitmondó adatok eseménykénti közléséből, akkor csatlakozz! Mutassuk meg, mi a kapott tartamoknál igényesebbek vagyunk!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
minőségi újságírás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a minőségi újságírás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Ha eleged van a trehányul megírt buta cikkekből, az interjúk ostoba kérdéseiből, semmitmondó adatok eseménykénti közléséből, akkor csatlakozz! Mutassuk meg, mi a kapott tartamoknál igényesebbek vagyunk!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
minőségi újságírás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a minőségi újságírás közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz Ha eleged van a trehányul megírt buta cikkekből, az interjúk ostoba kérdéseiből, semmitmondó adatok eseménykénti közléséből, akkor csatlakozz! Mutassuk meg, mi a kapott tartamoknál igényesebbek vagyunk!
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
minőségi újságírás vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Tóth Vera öt éve örvendeztet meg bennünket dalaival. A Megasztár című televíziós tehetségkutató verseny első szériájának győztesének fantasztikus hangja eddig megjelent négy szólólemezén csodálható, melyek közül legújabb, a Zene kell nekem a napokban került a boltokba. A még mindig csak 25 éves énekesnő most is kivételes tehetségéhez és hangi adottságához méltó albumot készített, mi átjárja lelkünk minden szegletét.
Kultusz: Gondolom, azzal túl sok újdonságot nem árulok el, hogy mi hallgatók le vagyunk nyűgözve legújabb albumodtól, mert megint sikerült felülmúlnod magad, s tökéletes munkát kiadnod kezeid közül. De a készítők az örök elégedetlen „fajtából” valók, s nem feltétlenül szoktak így érezni. Szerinted hogy sikerült az új lemez?
Tóth Vera: Én nagyon meg vagyok elégedve. Annyira nehezen hoztuk ezt így össze, de a végére olyan csodálatos lett! Nagy Tibort már öt éve ismerem a Kikötő lemez kapcsán, mi 2005-ben jelent meg Tibor szerzeményeivel. Ezen énekeltem a Színpad című dalt, amit ő Cserháti Zsuzsának írt ugyan, de ő már sajnos nem tudta elénekelni, ezért Tibor azt szerette volna, ha én éneklem föl. Azóta barátság lett köztünk. Olyan vagyok náluk, mint egy pótgyerek. Járok hozzájuk vacsizni, s olyankor néha mondogatta, hogy neki nagy álma, hogy egy jubileumi lemezt készítsen velem. 2009 nyarán pedig hivatalosan is megkért az új dalok feléneklésére. Gondolkodás nélkül rávágtam az igent. Czomba Imrét kértük fel hangszerelőnek, és az ő mostani felfogása varázsolta korszerűvé ezt a lemezt. Kicsit retro hatású, de mégis mai lemez lett belőle, tele örökzöldekkel.
Kultusz: Teljesen új alkotógárdával dolgoztál?
Tóth Vera: Abszolút újjal. Tibor nagyon aprólékos, ami nem is baj, mert az eredményt kell nézni. De a stúdióban, amikor elkezdtem felénekelni a dalokat, minden sor után leállított.
Kultusz: Hoppá. Ehhez te nem voltál hozzászokva.
Tóth Vera: Igen, azt megbeszéltük, hogy ad némi szabadságot az éneklésben. Én megnyugtattam, hogy olyat biztos nem fogok kiadni a kezemből, ami rossz, ebben biztos lehet. Csak egy kicsit korszerűvé varázsolom az egészet. Mondta, hogy oké, de annak ellenére leállított. Abszolút ragaszkodott az ő dallamvezetéséhez, amit a kottába leírt, és semmiképp nem akart engedni belőle.
Kultusz: De akkor ezt bárki elénekelhette volna.
Tóth Vera: Pontosan ezt mondtam, hogy akkor keressen mást, mert én szeretném a művészi szabadságomat megélni a lemezen, de azért mégsem volt nehéz megpuhítani. Pedig egy 65 éves embert arra rábírni, hogy váltson, illetve engedjen a rögzült elképzeléseiből, innovatív legyen és arra való hajlam is kijöjjön belőle, az elég nagy szó, mert végül nyitott lett az újra. Én meg azt tanultam meg a közös munkánkból, hogy a kevesebb több. Soha nem késő tanulnunk és belátnunk a dolgokat. Pár dalt úgy énekeltem fel, ahogy ő kérte, s elismerem, neki volt igaza velük kapcsolatban. Amikor ezt beláttam, szinte zökkenőmentessé vált a közös munkánk.
Kultusz: Jó nagy kihívást jelenthettetek egymás számára! De amikor megtörtént az összetalálkozás, s már értettetek egymás nyelvén, érezted azt, hogy ez a te munkamódszered is?
Tóth Vera: Nekem a munkamódszerem az, hogy nagyon gyorsan dolgozom, s ha kell, nagyon aprólékosan. Én is a maximumot hozom ki, s úgy gondolom, inkább legyen meg az a hang tizenötször felvéve, mint egyszer sem vagy összesen kétszer. Vagyis legyen miből válogatni, de ne alakítsunk ki káoszt belőle. Szeretem a maximumot hozni, s hallom, mikor nem hozom a 100%-ot. Olyankor azt szoktam mondani, hogy menjünk haza, aludjunk rá egyet és inkább menjünk vissza másnap és csináljuk meg újra a dalt, de ne adjunk ki rosszat a kezünkből.
Kultusz: Tehát jobb
egy kicsit pihentetni, majd frissen, tiszta lappal újra kezdeni.
Tóth Vera: Másnap
odamész és totál más felfogással állsz a dalhoz. S erre kell időt hagyni, mert
két hónap alatt nem lehet egy lemezt megcsinálni. Ez az album egy év alatt
készült el. Ezen szimfonikus zenekar van, vonósok-fúvósok játszanak, s én
igenis ragaszkodom ahhoz, hogy legyenek rajta hangszerek, mert ebből áll össze
teljessé. Nekem tetszik Lady Gaga és az elektronikus hangzás, ha jól meg van
megcsinálva. Nyitott vagyok az undergroundra és az elvetemült hangszerelésekre,
amikben csak kütyük vannak, mert imádom, amikor misztikus kütyüket tesznek
össze egy-egy élő hangszerrel, jó hallani, ahogy keveredik, mert egy csipetnyi
kis fűszert jelent, de ez nagyon minimális szinten vonz, csak annyira, hogy
legyen korszerű. De én konzervatív vagyok, s még mindig úgy érzem, hogy a
hangszereknek van jövője. Czomba Imi nagyon tapasztalt a szimfonikus
hangszerelésben. Amerikában élt kint, dolgozott musicallel, itthon Ákosnak
hangszerelt, neki volt a billentyűse, de ő volt a Csináljuk a fesztivált hangszerelője, producere is. Vagyis abszolút
tudja, hogy kell ezeket a dalokat újjá varázsolni. S Tibor ezt elfogadta, mert
annyira lelkesedett, hogy az már szinte őrületes. S olyan jó azt érezni nekem,
egy 25 éves embernek, hogy egy ő 65 évesen ilyen lelkes tud lenni!
Megirigyelhetné egy-két huszonéves, az biztos.
Kultusz: Ennyi munka,
s ilyen belemélyedés után talán nem is könnyű megmondani, hogy melyik a kedvenc
dalod erről a lemezről.
Tóth Vera: Nagyon nehéz meghatározni, mert mindegyik mástól jó nekem. Például a régi Katona Klári dal, amit újra énekeltem, a Megint nagyon tetszik. Imádom a Sorskereket, ami most fut a rádiókban. A témája és a szövege miatt is imádom a Színpad című dalt. A Csak a zene kell nekem tényleg igaz, mert tíz percet nem bírok ki zene nélkül.
Kultusz: Demjén
Ferencet hogy sikerült rávenned, hogy újra dalszöveget írjon?
Tóth Vera: Nem
kellett őt annyira rávenni. Az volt a szerencse, hogy mi régebben már
dolgoztunk együtt. Tiborral régi megszokott párosnak mondhatók a zeneszerzés és
a dalszövegírás terén. Tudtommal nem nagyon ír másnak, így ez nekem abszolút
megtiszteltetés.
Kultusz: Szeretnek
téged.
Tóth Vera: Igen, mi baráti kapcsolatban vagyunk Demjén Rózsival. Van egy társaság, akivel már jártunk az ő farmján, s ha más is csak egyetlen napot eltöltene vele, azonnal megértené őt, mint embert. Az, hogy három óra alatt megír három olyan szöveget, amitől az ember elkönnyezi magát, nem sok olyat tudok mutatni ebben a szakmában.
Kultusz: Pedig páran írtak még neked.
Tóth Vera: Még Turczi István, Szabó Ágnes, Bradányi Iván, Juhász Sándor, Pozsgai Zsolt és Nagy Tibor írt a lemezre, fiatalok közt nekem ő a number one. A top favoritom egyébként Horváth Attila, Rózsi pedig a másik, mert egészen máshonnan közelíti meg a témákat. Hallgatom, s belegondolok, hogy hol vannak ma már ilyen szövegek? Orbán Tamás, aki még olyan gyönyörűeket tud írni, s elvétve akad egy-két fiatal is, csak nem tudunk róluk. Tudod ki jó szövegíró még? Az Anti Fitnessből a Tomi (Molnár Tamás). Megdöbbentő dolgokat ír, de belőle is csak azt látni, hogy az EMO-s srác ül egy limó puffján. Az emberek nem gondolják tovább azt, amit az újságokban látnak, pedig ennél sokkal több van mindenkiben.
Kultusz: Annyira jó, hogy ezt mondod, mert épp a honlapodon olvastam, hogy „Fontos, hogy ember tudj maradni és alázatos, nem elég a tehetség.” Te miben méred a sikert?
Tóth Vera: Én az
élményekben mérem a sikert. A megélt élményekben, amiket meg tudok élni ezzel a
zenei dologgal kapcsolatban.
Kultusz: Amit érzel,
miközben énekelsz?
Tóth Vera: Pontosan. Nem muszáj nekem díjakat elnyernem ahhoz, hogy sikeresnek érezzem magam. Az élményben élem meg a sikereimet és ott érzem a mértékét, hogy mennyire, hogy a közönség hogyan fogadja. Amíg 100%-osan, tiszta szívből, kedvvel és lelkesedéssel tudok énekelni, addig sikeresnek fogom magam érezni. Abban a pillanatban, amint ellenállást érzek azzal kapcsolatban, hogy színpadra lépjek - mert mondjuk rossz élmények érnek -, abban a pillanatban leteszem a lantot és továbbállok. Mert úgy egyszerűen nem lehet zenélni, hogy meg vagy keseredve. Baromi nagy felelősség a színpadon való lét. Olyan, mint amikor az ember meztelenre vetkőzik és kiadja a lelkét. Akkora felelősség. És ha ezt undorral csinálom, és nekem sem tetszik már ez az egész…
Kultusz:…akkor ennek a hiteltelensége azonnal kiderül. Mert már másképp állsz hozzá, az egész már eleve nem olyan.
Tóth Vera: Addig érzem a siker súlyát, addig tudom mérlegelni, amíg érzem a sikerélményeimet, amíg kapok egy apró kis pillantást, egy pici kis visszajelzést a közönségtől. Bármit. Tapsot, egy jó szót, tényleg bármit.
Kultusz: Örülök, hogy nem a sikert, fényt,
csillogást említed.
Tóth Vera: Mert azt nem csak a külsőségekben érzed. Azt úgy kell felfogni, hogy az embert néha tényleg bedobják egy limuzinba vagy elküldik egy repülőútra, ami nem más, mint egy bónusz track. Olyan ajándék, amit el kell fogadni és meg kell élni ilyet is, mert lehet, hogy nem mindenkinek adatik meg. De hogy én egy percig is ezzel vigéckedjek, meg feltűnősködjek az élményeimmel, azt már nem. Rengeteg élményem van, de senki még csak nem is tud róla, mert nem fogom elmondani. De ha én nem lennék itt, nem dolgoznék ezen, akkor nem lennének ilyen élményeim sem. Ha ilyesmi adatik, azt magadnak köszönheted, ennyi.
Kultusz: A siker
élménye neked maga az éneklés vagy kell a közönséggel való kapcsolat, a
visszajelzés is?
Tóth Vera: Mindegyik. Mert akkor is borzasztó sok endorfint érzek az agyamban, amikor otthon a fürdőkádban énekelek, de akkor is, amikor egy csónakban evezünk a közönséggel. Mert azért az egy nagyon jó dolog, amikor az ember érzi a visszajelzést, az együttműködést. Mostanában kisebb stand-up comedyt adok a színpadon. Sárik Péter zongoristával szoktam fellépni, és vele van az, hogy vicceseket kezdünk el mondani egymásnak, s a közönséget is bevonjuk ebbe a „hülyéskedésbe”, akik vevők is rá. Minden közönség más, mindenhol másmilyenek az emberek. Lehet egy eldugott faluban is tök jó bulit csinálni. Kollégák szoktak sírni, hogy „megint félplayback” műsort kell vinniük, ha mennek valahová. Szerintem bármilyen formában is adod elő a zenét, annak nagy felelőssége, hogy hogyan tudod közvetíteni, amit kiadsz magadból. Igen, persze, vannak olyan helyzetek, amikor egy kicsit rutinszerűen sikerül, de akkor is lehet egy kis újdonságot belevinni, ha akarjuk. Mert az egész egy nagy játék. Játék a közönséggel, játék magaddal, a zenével, a hangoddal, a hülyeséggel, amiket kimondasz. Imádom, amikor a hülyeségeimen röhögnek, már én is röhögök magamon, mert néha össze-vissza beszélek, és olyankor már csak annyit szoktam mondani, hogy „csapó kettő”, vagy hogy „az apukám is azt mondja, énekeljek inkább – s milyen igaza van”. Lehet így játszani, s mindannyian jókat röhögünk rajta.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Kapócs Zsóka